Fasa ke-2 ramadhan  

Posted by: napi

Syukur alhamdulillah kerana aku masih berpijak dan berdiri di bumi Allah.

Pejam celik skang aku dah berada di fasa kedua ramadhan. sebagai mana sabda nabi Muhammad S.A.W "Ramadhan padanya rahmat, keampunan dan pelepasan dari api neraka". Jadi kita berada pada fasa yang mana dijanjikan pengampunan daripada dosa. Jadi sebagai hamba yang sentiasa berdosa kita seharusnya berdoa dan bertaubat setiap masa kerana Allah itu maha Pengampunan lagi maha Penyayang.

macam mana pulak kalau kita masih melakukan dosa?. persoalan itu timbul dari hati kita yang tidak meyakini kekuasaan dan pengampunan Allah. persoalan ini timbul jika hati kita masih meragui keupayaan diri kita untuk berubah dan persoalan ini timbul kerana solat kita tidak sempurna. renung-renungkanlah....

This entry was posted on 1:05 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

2 comments

menarik hadis 2, tp betulkan dosa yang sangat besar pun boleh diampunkan? bukan meragui, tp sy xyakin dengan diri saya. saya bukan bek sgt, bulan pose pn kdg2 t'wat dosa..

bukan tugas kita untuk bertanya diterima atau tidak..
tugas kita adalah berusaha sedaya upaya untuk mengubah diri kita

Post a Comment