alam dan kepupusan  

Posted by: napi

Salam..

Tau x bhawa haiwan, tumbuh2an dan alam sekeliling mempunyai kaitan yang amat rapat. Sebagai conth mudah, tumbuhan memerlukan air untuk hidup, haiwan memakan tumbuhan dan manusia memakan haiwan. Andai kata satu dari pada ikatan makanan ini terputus..maka jawapannya ialah KEPUPUSAN.

Pernah x kite cube surf dalam internet pasal alam.. Ha.. cube try skali. Input nie sket je..nk cari lebih, kne rajin r (^.^)

Mamalia : sebahagian spesies gajah, monyet, harimau, badak

Burung : Dodo

Amfibia : Sebahagian spesies katak

Ikan : tidak dapat dipastikan

klu berminat try alamat ni

http://www.extinctanimal.com/default.htm

Em. tau x pasal banyak spesies2 yang pelik2 muncul di Jepun? pada pendapat aku mungkn sebab faktor gempa bumi yang kerap berlaku di Jepun. Ekosistem laut dalam terganggu dan mnyebabkan mkhluk laut dalam berpindah. Cube try buka utube n type strange creature in japanese sea..mesti jumpa n mesti terkejut.

Actually, bnyk anugerah alam yang kita x teroka lg. Tp ada juga baiknya jika apa yang tidak diteroka tue dibiarkan atau dipelihara. mungkin bukan untuk kita, tetapi untuk masa depan generasi akan datang. Bayangkanlah anak kita bertanya " Ayah ape itu harimau?"

Inila Dodo

This entry was posted on 12:22 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

0 comments

Post a Comment